13/9 -08

herregud. nu har jag varit har i 3 veckor. och visst börjar det kannas. kandes i förregar som att jag hade hela familjen emot mig. men efter en 2 timmars karleksförklaring sa ar allt battre. alskar verkligen famijlen. dom ar helt underbara och tank bara sjalv hur gastvanliga de maste vara. dom kande mig inte ens men lat mig komma och bo dar hos dom, pa obestamd tid. dom gör ocksa allt för att jag ska trivas. fragar om det ar nagot speciellt shampo jag vill ha, speciell mat eller om jag vill göra nagot speciellt.
vad finns att beratta da? ja, jag gör inte sa mycket pa dagarna. om jag ar slö sitter jag hemma och ser pa tv. ja, dom har mtv vilket jag gillar. dar kan jag kolla pa engelsk tv. annars ar det turkiska barnprogram med smabarnen, som jag faktiskt inte förstar alls. nar jag inte ar slö brukar jag dra mig ner pa stranden. men det ar varmt som satan och jag har kommit pa att jag svettas otroligt mycket. sa jag ar inte sa brun. ligger under parasoll. ibland gar vi ut pa kvallarna men det hannder inte ofta. sitter mest hemma och dricker te och samtalar eller ga pa en promenad.
emelie kom och overraskade mig och stanade i nnarga dagar. hon jobbade istallet för ina som fick lov att aka hem till norge en snabbis. men nu ar hon tillbaka i kemer och ina har kommit hit igen. anna har akt hem och emma ser jag knappt. det ar för att jag tycker det ar langt till oba. och troligen tycker hon det ar langt till mig (vilket jag förstar) :)
det har faktiskt blivit lite svalare nu, i alla fall pa kvallarna. men det ar fortfarande varmt! haha, harligt ar det att ma kliver ur duschen och pa tre röda ar man lika blöt igen.
jag och murat har börjat med svenska lektioner pa dagarna. med varsitt glas cola sitter vi pa balkongen (som har underbart laget, hela staden, borgen, stranden och havet) och nöter in gramatik, uttal och nödvandiga ord. han ar riktigt duktig faktiskt.
nu ska jag dra vidare. gissar pa att det blir utgang ikvall, eller i alla fall en snabbis förbi pa varat favvostalle, en jattemysig restaurang nere vid smabatshamnen).
hadi bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0