29/10 -08

mamma är i turkiet så det har fallit på min lott att leka "hemmafru" i veckan (även om hon inteär hemma fru, men jag känner mig som en.
igår var jag ledig och spenderade dagen till att städa huset och laga mat. sen på kvällen (jag hade energi kvar, herregud!) så tig jag pappas bil och åkte på jobbet och tvättade den. kände mig väldigt duktig.
idag har jag jobbat, öppning. och efter flera timmar med huvudet ner i en frys fick jag äntligen fara hem. snabbdusch och sen till mormor och morfar för att få en välförtjänt middag. pesionat trattgränd är inte helt fel!
gick på en promenad nyss men det var nästan för kallt, har inte tagit fram vinterjackan än och det är nog dags för det nu. pratade lite med murat och med mamma (dom åt middag tillsammans på min och murats restaurang. dom har det varmt och har haft en toppendag med båttur och bad. och ja!, jag längtar tillbaka!
det känns bra att mamma tycker om murat, och att han tycker om henne. och hon är bjuden på middag hemma hos hans familj på lördag (för att citera murats pappa: självklart ska jag träffa min "dotters" mamma! om hon är hälften så charmig som erika så är hon säkert toppen!)
jeansen passade inte så dom kommer hem igen, det betyder at tjag har 1100 kr på den affären så jag funderar på att unna mig ett par snygga jeans och kanske en tröja. jag menar, kan ju alltid köpa jeansen till han innan jag åker ner. hinner ju få mera pengar innan dess.
hoppas på att kunna åka till luleå i helgen, om nu den där peter kan svara mig om han kan ta mitt pass på måndag eller inte. skulle vara kul att se anna och hennes nya lght.
sen är det snart dags för ommöblering hemma, jag tar mamma och pappas sovrum, nicke mitt och föräldrarna tar nickes. det blir bra. jag får större rum och TVÅ(!!!) garderober, vilket kommer behövas. kanske ger mig på en urrensning också. hur kommer det sig att man aldrig har något att ta på sig men garderoben är överfull?
anyway, jag ska ju upp tidigt imorgon och jag är redan trött, kanske rentav ska gå och lägga mig?

Kommentarer
Postat av: lina

oh schysst att dissa lina och hennes nya lägenhet :P

2008-10-30 @ 11:20:06
URL: http://dalimania.blogg.se/
Postat av: Evelina Rönnberg

Tjo :) Vill du komma ut och träffa "tanten" något i helgen eller i nästa vecka? Så kan vi ju bestämma sen om du vill komma hit mer ofta och så :-)

2008-11-01 @ 10:45:33
URL: http://ceridwen2.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0