6/3 -09

igår chockade murat mamma, hon i sin tur chockade pappa, dom i sin tur chockade lina.
imorse chockade jag mormor, morfar, farmor och farfar.
mer säger jag inte om det. det kommer väl komma fram i alla fall.

murat är på tråning nu och jag har INGET att göra. skolan är klar för denna vecka och att titta på vad som händer nästa vecka gav en klump i magen. tur att jag i alla fall har lite tid för mig själv att sätta mig ner och riktigt gå igenom det.
solen har skinit i 3 dagar och det är varmt! ja! äntligen sommarfeeling. kommer bli hur knasigt som helst att komma hem till snö och kyla. och på tal om det, murat sa att han skulle låsa in mig efter den 17:e och inte släppa hem mig på en månad. vi får väl se hur det går med det. jag längtar faktiskt hem på ett konstigt sätt. vilket kommer resultera i att jag kommer sakna att vara här när jag är hemma.
nästan så att jag grät igår när jag läste ut boken, shantaram. herregud vilken bok! det kallar jag mästerverk. den rekommenderas starkt och jag tror att du lina kommer gilla den skarpt! sen var det bara att ge sig i kast med bok nr. 2 av orhan pamuk. den måste jag läsa då det ingår i kursen att läsa en bok av en nobelpristagare i litteratur. murat suckade lite och sa med låg röst "again? another book?" (och han kanske har läst 30 sidor i sin? haha)
datorn var nog lite sjuk igår. ett rosa skimmer spred sig över skärmen och nr det stod klart att de tinte var ngt virus så pratade jag lite med brorsan på msn, då kom det fram att det og var pixlarna som hade lagt av. kul. den fortsatte att vara konstig underkvällen och mer och mer av skärmen for bort. men så morse när jag knäppte igång den (den och tv står på hela dagarna) så funkade den precis som vanligt och såg ut precis som vanligt. tur, även om rosa är en fin färg så är det inte kul att ha ett sånt skimmer för ögonen!
funderar på om jag ska lägga mig i sängen och läsa lite tills han kommer hem. hehe, sen kan jag ligga kvar en liten stund längre medan han gör mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0