2008

precis som traditionen kräver så kommer här en årskrönika.
nyåret skålades in med emelie, johanna och jenny i motala. det var så fruktansvärt kallt att stå där ute på torget och kolla på nyårsraketerna att jag tappade känseln i benen. dock återkom den när emelie drog med mig att hälsa på att hennes kusiner.
sen flöt tiden bara på och det blev ett antal besök till anna i luleå och hon kom även ner. fyllekvällar med henne och anna kom att höra till vardagen :D nästan. tillsammans med anna planerade vi att åka iväg 2 veckor och det var inte förrän i maj som vi kände oss rika (tillräckligt i af). som sagt var det meningen att det skulle bli 2 veckor. men självklart fick emelie mig att stanna kvar när anna åkte hem. så jag tog mitt pick och pack och flyttade in i hennes lght. hon jobbade som reseledare där. var meningen att jag skulle jobba också, men om sanningen ska fram var det lite jobb och mer festande. kan det bli annat med emelie? träffade massor med folk och lärde känna fina mäniskor. även lärde jag känna murat. jag kommer inte att gå in på detaljer hur det kom sig, bara säga att jag inte är alltför stolt över hur det gick till då jag miste en vän..
efter 5 vekor i paradiset började det sina i resekassan (eller kanske kassan hemma i sve, mamma och pappa) så jag åkte hem igen. men löftet om att komma ner igen, snart. väl hemma jobabde jag som en galning och bestämde att åka ner i slutet av augusti igen. anna också, och även hon siktade in sig på att vara kvar länge. så den 24 augusti satte vi oss på planet ner mot varmare breddgrader. ärligt en av de roligaste flygresor jag gjort. sådana skratt och sådan humor existerar bara när jag och anna gör ngt dumt ihop!
i ca6 veckor bodde jag med murat hos hans familj i utkanten av alanya. mycket hann vi vara med om och även lära känna varandra på ett annat plan än om vi hade bott på olika stället. här umgicks vi nästan 24 timmar och dygnet, och privatliv existerade inte då hela familjen var inblandade i vårat förhållande! men dom är underbara, inte för det. anna åkte tyvärr hem efter 2 veckor, men vi hann med parasailing! my good! det blir självklart en favorit i repris senare!
hemma igen lagom till oktober och även denna gång bara väntade jag på att få börja packa igen. siktade in mig på en tråkig höst, men ack så fel jag fick! LINA och petter flyttade till stan och fick ett nytt husdjur. KOTTEN. har spenderat ett antal kvällar/nätter i deras lght. det blev snabbt december och jul. julen firades hemma hos oss med hela släkten och året avslutades i övertorneå med anna. förkylda var vi båda två.

årets bästa: resan i maj/juni och linas flytt till umeå.
årets värsta: läget med bror.
årets person: min toffel.
årets känsla: förändring.

egentligen har jag inga förhoppningar på 2009, jag var ganska nöjd med förra året, samtidigt som jag vet att det kommer bli mycket nytt detta år. vi får väl se om stjärnan håller vad den säger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0