18/1 -09

just nu har vi internet i lägenheten. vet ej om det kommer fungera hela tiden men just nu i alla fall.
resan gick bra, om man bortser från att handbagaget vägde hur många kilon som helst. dom skrattade åt mig i säkerhetskontrollen i sthlm när dom såg att jag hade med en matberedare. och på tal om den, hon blev jätteglad över den och det blev barnen med. och m har aldrig tagit av sig klockan. så det blev nog lyckat. och alla blev jätteglada att se mig. även fast vi bor i egen lägenhet så har vi varit och ätit middag hos föräldrarna, hehe. sparar ju pengar i alla fall :)
det var kallare än jag trodde och smarta jag hade ju inte med mig en jacka, den svarta vårjackan skulle ha varit perfekt, men jag har lånat en av systern.
annars då?
lägenheten är helt ok. ett litet kök/vardagsrum, en toalett och ett sovrum. mer behöver vi ju inte, och ligger ganska nära otogar. och vi har aircontition, vilket är ett måste. det blir riktigt kallt på nätterna, fast vi har filtar. ensam i sängen skulle man nog frysa ganska mycket! mannen som äger komplexet pratar svenska och han är jättetrevlig.
har inte varit ute något än. pratad eom att vi skulle ta en promenad imorgon och kolla runt lite, men detär ju inte såå mycket folk här. så det blir ju inget party direkt.
sitter och diggar svensk musik och försöker få m att lära sig lite. just nu är det mange schmidt! haha, få se om han är så språkbegåvad.
hoppas ni har det bra hemma.
kram


Kommentarer
Postat av: Mangoo

Hej, så det blev den lägenheten alltså? Var den mublerad och allt också? hur mkt ska ni betala i månaden då?

Vi ska och titta på "våran" lägenhet imorgonkväll också, fast det känns som vi redan bestämt oss. Vi har tom skrivit inköpslista till Ikea:P haha.

Hoppas bara den är någorlunda fin!

Uppdatera bloggen så ofta du kan nu så att vi får höra av dig! Ha det nu så bra, och ta hand om dig!

Förresten om jag vill sms:a ska jag skicka till ditt vanliga nummer då? pussar och kramar linnea

2009-01-18 @ 21:36:12
URL: http://neverseenthelightofday.blogspot.com
Postat av: Johanna

Kul att höra att du har det bra :) Vad skönt med egen lägenhet den här gången! Haha jag hörde om matberedaren. Alla måste trott att du var en galen kotte som tänkte laga mkt mat under chartern :D Ta hand om dig. Puss

2009-01-19 @ 16:36:19
URL: http://yohama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0